שאלות ותשובות

שאלות ותשובות

לחצו על השאלה ותקבלו את התשובה.

 

מה ההבדל בין יוגה מסורתית ל"יוגה והאמת הפנימית"?

המילה "יוגה" אומרת אחדות, והכוונה היא ההבנה והחוויה של היותנו אחד עם כל הקיים.  כלומר, ההכרה, הנפש, הרגש (=נשמה) והגוף הם אחד ביניהם ובתהודה עם כל הקיים. ההבנה והחוויה של אחדות נמצאת בבסיס כל הקרוי "יוגה".

הן ביוגה המסורתית והן ב"יוגה והאמת הפנימית" מדובר בהתפתחות אישית מתוך מודעות להיותנו מהות רוחנית המתקיימת בגוף.

בשני המקרים מדובר בקרמה שמניעה ומכוונת את מהלכי החיים, כך שההווה נוצר מתוך קרמה ויוצר קרמה.

בשני המקרים הנשימה היא היבט מרכזי המחבר בין הרוחני-אנרגטי לפיזי.

מתקיים הבדל בראייה של התכלית העליונה של המימוש שלנו בעת שאנחנו בגוף, ומתוך כך הבדל בהדגשים המתקיימים בתרגול ובאורח החיים:

היוגה המסורתית על זרמיה השונים מדגישה כערך מוביל את השקטת ההכרה והתמזגות התודעה הפרטית בתודעת השלם. התרגול המרכזי המוביל לכך הוא המדיטציה, והוא נתמך על-ידי תרגול של הנשימה והגוף וכללים לאורח חיים. האינדיבידואליות של המתרגל נתפשת כלא חשובה ואולי אף מפריעה.

במסגרת מידות מוסר, המתרגל מונחה לצמצם את צרכיו ודרישותיו מחד, ולהיות בשירות הזולת מאידך. פרישות והתנזרות נחשבים לביטויים נעלים של ההכוונה הזאת.

ב"יוגה והאמת הפנימית" הערך המוביל הוא מודעות, כלומר, היותו של האדם מודע לרגשותיו, לרצונותיו, לצרכיו, למחשבותיו ולכוונותיו באשר הם ללא שיפוטיות. על-פי תמורה נשמות בקוסמוס הן במצב של הוויה, והן מגיעות לחיים בגוף בכדור ארץ כדי לחוות. חוויה אפשרית כאשר מתקיימים גוף ונפש, והיא מורכבת מהתנסויות מגוונות הנצברות בעשייה, בתנועה, במערכות יחסים, ביזמה, בשינוי, במיניות, בתקשורת ועוד. החיים במודעות מתרחשים מתוך קשב להדרכה פנימית היודעת את עצמה ובוחרת עבור עצמה. פירושו של דבר שלאינדיבידואליות יש חשיבות עליונה. נשמות מגיעות לכאן עבור עצמן. אין לזה קשר עם אגו כי לנשמות אין אגו. זה פשוט כך. אנחנו אמורים ליצור כאן את המימוש הקרמתי שלנו, והבחירות שלנו יכולות לכלול פעילות אלטרואיסטית או לא, בהתאם להדרכה הפנימית. ביוגה על-פי תמורה אין כל הכוונה לפרישות ולהתנזרות.

תמורה מכירה בערך של המדיטציה להשקטת ההכרה, במיוחד במצבים שבהם נוצר סחרור פנימי רב, אבל אינה רואה בכך תרגול מוביל. התמזגות התודעה הפרטית בתודעת השלם תתרחש מאליה כשנסיים את ההתנסויות שלנו בחומר, ולכן, כשאנחנו פה חשוב שנתנסה בחומר ושנפיק ממנו את הלימוד שהוא מזמן. לא מדובר בהתפלשות בחומר אלא בחיים מתוך הקשבה פנימית, אבחנה, איזון, שיקול דעת ובחירה.

ב"יוגה והאמת הפנימית" תרגילי התנועה והנשימה משולבים בהיגדים, שהם משפטים המשלבים תוכן מילולי התואם את התוכן הפיזיולוגי והאנרגטי המתקיים בתנועה. זהו תהליך העמקה אל המודעות ודרך ליצירת שינוי רגשי-תפישתי-גופני-אנרגטי.

מה ההבדל בין הספר לקורס? מתי יצא הספר?

במאי 2010 החלו ההכתבות לספר יוגה שמטרתו להעביר לידי האנושות נדבך נוסף מהנמצא בספריה הקוסמית תחת הכותרת "יוגה". הספר מוכתב פרקים-פרקים, בשיטתיות של ספר הוראה (textbook). יש בו תכנים מוכרים, אבל בעיקר תכנים שלא נמסרו עד כה. הספר מאפשר לנו להכיר, לזהות ולהבין את הקיום שלנו כמערך אנרגטי-יקומי, אנרגטי-אישי, מחשבתי, רגשי ופיזיולוגי. הספר כולל גם מאות יחידות תרגול שמאפשרות ליישם את הידע ברמות הגוף, האנרגיה והמחשבה.

שמו של הספר טרם נקבע.

הכתבת הספר היא תהליך שלוקח שנים, ומדובר לא רק בזמן כתיבה ועריכה, אלא בזמן שנחוץ לי בעצמי להבין ולהטמיע את התכנים. שורות אלה נכתבות בשלהי 2017, ודרושות עוד כמה שנים לסיום. 

הקורס הראשון  יצא לדרך באוקטובר 2014 במתכונת של קורס שנתי בשם "יוגה והאמת הפנימית". 

הקורס מתבסס על התכנים של הספר אבל ממוקד בנושאים מהחיים

על הנושאים שנלמדים בקורס קראו בדף נושאי הלימוד - דוגמאות.

למי שרוצים להעמיק אחרי השנה הראשונה מתקיימת קבוצת המשך.

הקורס מתנהל כמעין מעבדה בכך שהוא תהליך חקירה אישי.  כל משתתף מבין מה נאמר בספר מנקודת המבט האישית שלו, באופן שתומך בההתפתחות שלו וברווחתו. 

הקבוצה שהחלה לימודיה ב סתיו 2014 למדה שלוש שנים רצופות ועוד נכון לה המשך.

באוקטובר 2017 יוצאת לדרך קבוצה נוספת.

למה אני לא מקבלת את המסרים ישירות מתמורה?

תאמינו לי ששאלתי את השאלה הזאת. תמורה ענתה לי שאני לא כלולה ברשימת האנשים שעמם חתמה על הסכם שיישאו את דבריה בעת היותם בגוף-חומר, אבל, לדבריה, יש בינה לביני הסכם נשמתי שהיא תעביר באמצעותי את תכני היוגה הללו.

חיי התגלגלו אל ההזדמנות הזאת, ובחרתי לממש אותה. 

לשם מה הביטוי "אנוכי", למה אי אפשר פשוט להגיד "אני"?

המילה העברית "אנוכי" אוצרת בחובה את המשמעות המשולבת של "אני" ו"אנך". היא מייצגת את "האנך שאני", כלומר, כל רובדי הקיום שהם אני, מהרוח אל החומר: נשמה, רגש, תבונה, מערכות הזרימה והתקשורת שאינן בפיזי, והגוף הפיזי. יש להבין שתהליכי השינוי שנבחר לחולל בתוכנו מתרחשים במכלול הרבדים, ושהשימוש במילה "אנוכי" בעת התרגול מחזיק את המודעות שלנו במכלול. ראו דף היגדים.

למה שפת התקשור ארכאית ומסורבלת? האם ניתן להעביר את התוכן בשפה מודרנית קלה להבנה?

תמורה מתוקשרת על-ידי כמה אנשים בישראל ועוד שתי מתקשרות בדרום אמריקה. דרך כל מתקשר היא עוברת בצורה שונה המתאימה למהות שלו.

אני עובדת עם הר-אל שפירא, וזה סגנון התקשורת שבו תמורה ועוד ישויות בקבוצתה מדברות דרכו.

אני מודעת לסרבול, אבל זהירה בעריכה, כדי להימנע מפרשנות וסילוף.  

נכון לעת כתיבת שורות אלה, תמורה סומכת את ידיה על העריכה שאני עושה.

 

 

האם ניתן ליישם את הידע הנלמד בספר ובקורס לתחומים נוספים, כמו למשל בטיפול?

כן, בוודאי. הידע נמסר כיוגה ואני מלמדת אותו כיוגה בהיותי מורה ליוגה.

הידע יכול לשמש מטפלים ומטופלים בכל תחומי הגוף, הנפש והרוח.

תמורה, כפסיכולוגית קוסמית,  מציגה פרדיגמה פסיכולוגית שיכולה לעניין פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים שמוכנים להרחיב את התפישות המשמשות אותם, הן בהיבטי הרגש והן בהיבטי הקוגניציה.

מורים ליוגה שאינם מאמצים את הדרך המוצעת, יכולים להעשיר את מאגר התרגילים שלהם מתוך המצוי בספר.

הידע פתוח עבור כל אדם כדי שישתמש בו על פי בחירתו ואחריותו כלפי עצמו ומטופליו.

אם אני לא מאמין שיש אלוהות ו/או לא מאמין שיש גלגול נשמות ו/או לא מאמין בתקשור, האם אני עדיין יכול להיתרם מהספר, מהקורס ומהסדנאות?

כן.

לגבי התקשור, אומר עליו שהוא טכנולוגיה. כפי שאפשר לדבר בטלפון או לצפות בטלביזיה בלי להבין כיצד הם עובדים, אפשר גם כאן.

ערכו של התוכן לא נמדד על פי הטכנולוגיה. ההצעה היא שכל אדם יקרא את התוכן וישתשמש בכלים שיש לו כדי להעריך מה יש בהם עבורו. את זה הרי אנחנו אמורים לעשות לגבי כל תוכן שאנחנו נתקלים בו.

הלימוד בקורס מתייחס לתכני החיים עלי אדמות. הוא מביא חוכמה רבה הנוגעת לחיים ולכן הוא כל-כך מעניין וכל-כך רלבנטי.

אני מציעה ל"בלתי מאמינים" להאמין קודם כל לעצמם ומתוך כך בעצמם. כשתמורה מדברת על אמונה היא לא מדברת על אמונה באל, בתיאוריה או בגורו. על-פי הדרכתה, אמונה היא של אדם לעצמו, ומתוך כך בעצמו.

הקורס מאמן אותנו להקשיב למהות הפנימית שלנו, לידיעות הפנימיות שלנו ולחיות על פיהן.

אני אדם דתי, האם הלימוד בקורס עומד בסתירה לאמונתי?

תמורה בהוראתה לא שוללת שום היבט בהתנהלותם של בני האדם. יש לה כבוד גדול לבחירות שלנו, ועל-פי ראייתה יכולת הבחירה היא אחת הסגולות החשובות שעומדות לרשות בני האדם. יחד עם זאת, רוח הלימוד מעודדת קשב פנימי אינדיבידואלי וגמישות רגשית ותפישתית. זהו אתגר לכל אדם, דתי או חילוני, שחי במערך של חוקים חיצוניים ומחייבים המשקפים אמת כללית ומחייבת.

הלימוד בקורס מאמן אותנו להיות קשובים לאמת הפנימית האינדיבידואלית שלנו.

האם קיים מסלול הכשרה למורים ליוגה או למטפלים?

מסלול ההכשרה הוא בראש ובראשונה תהליכי המודעות שעושים המשתתפים עם עצמם.

כדי לאפשר העמקה, מתקיים קורס המשך לשנה נוספת ואף יותר. 

ככל שמתקיימת הטמעה של הידע כתודעה מתפתחת, כל אחד מוצא את הדרך שלו ליישם אותה בחייו כמו גם בתחום עבודתו.

נכון לעכשיו אין הכשרה מתודית של "יוגה והאמת הפנימית" להוראת יוגה.

מורים ליוגה שעוברים תהליך אישי עמוק יכולים לאמץ את הדרך הזו בעבודתם. 

הספר, כשיצא לאור, ישמש מקור של ידע והשראה בתחומים מקצועיים מגוונים.

מה ההבדל בין העצמה אישית, רוחניות ומודעות?

מושגים אלה משמשים במקביל. ההבדל הוא בהדגשים.

מי שמדברים במונחים של העצמה אישית בדרך כלל מתייחסים לתפקוד של בני האדם במציאות החיצונית. שם מדובר על מימוש מקצועי, מימוש מגדרי, אסרטיביות, פיתוח יכולת להתפרנס וכדומה.

כשמדברים על רוחניות מדברים בדרך כלל על ההקשר האזוטרי של חיינו עלי אדמות. נקודת המבט הרוחנית רואה את החיים, כולל החומר עצמו, כאנרגיה. מכאן הרחבת התפישה ואפשרות של ריפוי, שינוי והתמרה.

מודעות היא התוכן הרגשי הנלמד והנרכש באמצעות הנשמה על פני פעימותיה וגלגוליה, ואף בפרקי הזמן שביניהם. המודעות מגדירה את מרב היכולות הרגשיות כתוכן ממנו מתפתחים בני האדם. המודעות מאפשרת אבחנה בין תכני המהות הפנימית לתכני האגו והבנה של התפישות המנהלות ברמת הנפש. מודעות היא הבנת התכנים באמצעותם יוצרים בני האדם בחירות. המודעות היא התוכן החשוב ביותר עבור הנשמה, והתודעה היא התוכן החשוב ביותר עבור החומר.